Miejskie Przedszkole nr 14
Strona głowna  /  Biedronki
Biedronki

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY 

PANU MARKOWI RUSECKIEMU

za podarowanie hurtowych ilości kubków jednorazowych do picia wody dla wszystkich dzieci 

wdzięczne przedszkolaki wraz z personelem MP 14


PODZIĘKOWANIE

Serdecznie dziękujemy pani Magdalenie Majcher za odwiedziny w naszej grupie i przeczytaną bajkę.

Biedronki wraz z nauczycielkami


ZAPROSZENIE

Promując idee czytelnicze w naszym przedszkolu , zachęcamy chętnych rodziców, dziadków i babcie, innych krewnych do odwiedzenia naszych dzieci i przeczytania dowolnie wybranych bajek, opowiadań czy wierszyków w dogodnym dla Państwa czasie

nauczycielki grupy " Biedronki"

 


 

Jak rozwija się 4-latek? Ogólna charakterystyka dziecka.

Rozwój społeczny i emocjonalny

testuje granice i normy

fantazjuje (ale nadal często nie potrafi oddzielić rzeczywistości od imaginacji)

zdarza się, że jest zbyt pewny siebie

uwielbia prowadzić dyskusje

potrafi być opiekuńczy i współczujący

bawi się w grupie

zaczyna się interesować różnicami płci

Rozwój fizyczny i motoryczny

w czasie jedzenia korzysta ze sztućców

ubiera się i rozbiera przy niewielkiej pomocy dorosłych

samodzielnie korzysta z toalety

myje się, czyści samodzielnie zęby

ma lepszą sprawność motoryczną, np. narysowany człowiek ma ręce, nogi i głowę

skacze na jednej nodze

wspina się na drabiny

świetnie radzi sobie z trójkołowym rowerkiem

nakłada nakrętki na słoiki, butelki

układa puzzle

bez pomocy schodzi ze schodów

przeskakuje obunóż przez przeszkodę

potrafi przejść po linii, stawiając stopę za stopą

przenosi wodę w kubku, nie rozlewając jej

odbija balonik, by nie spadł na podłogę (kilka razy)

prawidłowo trzyma ołówek i kredkę

buduje wieżę z ośmiu klocków

potrafi skupić się na jednej czynności

potrafi rozwinąć papierek z cukierka

Rozwój intelektualny

zna około 1500 słów

ma jeszcze problem z używaniem zaimków

rozróżnia, gdzie jest: przód, tył, na górze, pod spodem

potrafi policzyć do czterech i więcej

może pisać pierwsze litery i np. swoje imię

zaczyna rozumieć następstwo czasów, wie, że kiedy wstanie, jest śniadanie, potem

drugie śniadanie, obiad…

pyta, co oznaczają różne słowa

chętnie słucha długich historii

rozumie niektóre przeciwieństwa, np. mały – duży, suchy – mokry

zna większość kolorów

zadaje mnóstwo pytań

potrafi się bawić w jedną zabawę 10–15 minut

zna piosenki i wierszyki, czasem sam układa piosenki

rozróżnia czas

pamięta imiona i nazwy, np. przedmiotów, zwierząt

mówi w sposób zrozumiały

lubi się bawić w zabawy tematyczne, np. w sklep, wyścigi samochodowe, teatr

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2019-11-03