To takie proste!
Miejskie Przedszkole nr 14
Strona głowna  /  Misie
Misie

INFORMACJE DLA RODZICÓW

CELE EDUKACYJNE, KTÓRE MOGĄ OSIĄGAĆ Z DZIECMI W DOMU W ZAKRESIE  PODSTAWOWYCH CZYNNOŚCI.

ZADANIA DLA 3-4 LATKÓW

  1. Pomoc przy zakupach i przy tworzeniu listy zakupów.
  2. Pomoc w pracach ogrodowych
  3. Karmienie zwierząt domowych wg ustalonego harmonogramu
  4. Ścieranie kurzu
  5. Przygotowanie zimnych posiłków na śniadanie lub prostego deseru.
  6. Składanie prania.
  7. Nakrywanie do stołu
  8. Ścieranie kurzu.

INFORMUJEMY I PRZYPOMINAMY RODZICOM

 O KONIECZNOŚCI ZACHOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W SIECI!

 

JĘZYK ANGIELSKI

"Brown Bear"Brown bear – książka https://www.youtube.com/watch?v=WST-B8zQleM
Zabawa ruchowa: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

 

 

PIĄTEK - 26.06.2020 - Mówimy wyraźnie

 

1. Ćwiczenia logopedyczne.

 

• Szum morza.

Dziecko naśladuje szum morskich fal: mówi: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu… i porusza odpowiednio rękami.

• Rybki.

Dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybek – otwiera i zamyka ściśnięte usta.

• Górskie echo.

Dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooo…

• Owieczki na hali.

Dziecko chodzi na czworakach, naśladuje pasące się owieczki i baranki, co jakiś czas mówi: bee, bee, bee…

 

2. Kolorowanie rysunku Nad morzem.

 

 

3. Zabawa ruchowo-naśladowcza Na plaży.

 

CZWARTEK - 25.06.2020 - Wakacyjny obrazek

 

1. Ćwiczenia ruchowo-graficzne.

Dziecko kreśli w powietrzu za R. obiema rękami kształt morskich fal, a potem kształt ryby.

 

2. Zabawa ruchowo-naśladowcza Na plaży.

R. pyta dziecko, co można robić na plaży. Potem dziecko naśladuje wymienione czynności.

 

3. Wykonanie wakacyjnego obrazka.

 

ŚRODA - 24.06.2020 - Wakacyjna wyliczanka

 

1. Malowanie pociągu z czterema wagonami.

 

2. Wycinanie prostych wzorów narysowanych przez R .

 

3. Zabawa bieżna Pociąg do kuchni.

 

 

WTOREK - 23.06.2020 - Pojazdy z figur

 

1. Pojazdy z figur – ćwiczenia w liczeniu.

Dziecko dostaje po cztery figury każdego rodzaju. Dziecko układa z wybranych figur sylwetę wybranego pojazdu.   

     

         

2. Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków garaży dla samochodów.

 

3. Zabawa bieżna Samochodem z pokoju do pokoju...

 

PONIEDZIAŁEK - 22.06.2020 - Nadchodzą wakacje

 

1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Lato, lato na nas czeka,

razem z latem – las i rzeka.

Dziecko mówi rymowankę – szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.

 

2. Rozmowa o wyjazdach wakacyjnych.

 

 

R. pokazuje zdjęcia (obrazki) różnych środków lokomocji. Dziecko nazywa je samodzielnie lub z pomocą R. Np. samolot, pociąg, samochód osobowy, rower, autobus.

 

3. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.

R. pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje, a dziecko je naśladuje.

Pociąg – puff, puff, puff…

Samolot – sssyyyyyyyy…

Samochód – brum, brum, brum…

Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń…

Autobus – ter, ter, ter…

 

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

 

PIĄTEK - 19.06.2020 - Co jest na naszym podwórku

 

1. Wycinanie kolorowych pasków. Układanie z nich dowolnych kompozycji. Nazywanie swoich prac. Lub malowanie farbami słoneczka i chmurek.

 

2. Rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem.

 

Zagadka 1.

R. pokazuje częściowo zakryty obrazek zjeżdżalni. Dziecko próbuje odgadnąć, co jest ukryte na obrazku. Jeżeli nie potrafi,  pyta za każdym razem: Co to jest?

Po odgadnięciu przez dziecko, R. odsłania cały obrazek, a dziecko razem z nim dzieli jego nazwę rytmicznie (na sylaby), klaszcząc przy tym.

 

Zagadka 2.

R mówi zagadkę, a dziecko podaje rozwiązanie.

Ciągle skacze, podskakuje,

czasem turla się.

Z nią zabawa doskonała

– każdy o tym wie.

 

Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa, jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśnia też, dlaczego nie powinno się tego robić w domu.

 

Zagadka 3.

Dziecko rozwiązuje zagadkę ruchową. R. naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, na jakim pojeździe R. naśladuje jazdę. Potem dziecko za R. też naśladuje jazdę na rowerze.

 

3. Ćwiczenia w liczeniu.

R. przygotowuje obrazki (przedmioty)  z różną liczbą elementów. Dziecko liczy, ile elementów znajduje się na danym obrazku, podaje ich liczbę i pokazuje odpowiednią liczbę palców.

 

CZWARTEK - 18.06.2020 - Skacząca piłka

 

1. Malowanie rysunku piłki - dowolną techniką.

    

 

2. Słuchanie fragmentu wiersza Doroty Gellner Piłka.

Po cichutku, po kryjomu

wyskoczyła piłka z domu.

Hop! Hop! W górę! W dół!

Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem,

zatańczyła z burym kotem.

Hop! Hop! Raz i dwa!

Obudziła złego psa. (…)

 

3. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Skacząca piłka.

Dziecko naśladuje podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno.

 

 

ŚRODA - 17.06.2020 - Z MOTYLEM NA GŁOWIE

 

1. Lepienie wałeczków z plasteliny. Robienie z nich różnych kompozycji lub malowanie muszelek:

 

2. Słuchanie wiersza Z motylem na głowie.

 

Mały człowiek tak jak ja, też zachcianki swoje ma.

Więc wam powiem bardzo szczerze: lubię jeździć na rowerze.

 

Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

 

Czapka z daszkiem kryje mnie, na tej czapce kropki dwie.

A na nosie, to nie czary, na słoneczko okulary.

 

Jedzie ze mną pluszak pies, w torbie coś pysznego jest.

Żuję gumę, mrużę oczy, a mój rower wciąż się toczy.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 

3. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki:

Jakie piękne to podwórko,

zielone pod białą chmurką.

 

Dziecko mówi rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.

 

WTOREK - 16.06.2020 - Liczymy babki

 

1. Babki z piasku – ćwiczenia w liczeniu.

Dziecko z R. wychodzą na plac, do piaskownicy. Dziecko wybiera sobie foremkę do piasku. R. mówi dziecku zadania, a ono ilustruje je za pomocą babek z piasku i podaje wyniki.

• Zrób cztery babki. Policz je głośno. Usuńcie dwie babki. Ile babek wam zostało? Policz je.

• Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób jeszcze dwie babki. Ile masz razem babek? Policz je.

• Zrób trzy babki. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek ci zostało? Policz je głośno. Itd.

 

2. Zabawa Lustro - naśladowanie miny rodzica.

 

3. Kolorowanie wiaderka, łopatki i grabek na plażę.

    

 

 

PONIEDZIAŁEK - 15.06.2020 - W PIASKOWNICY

 

1. Słuchanie opowiadania.

 

Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec

zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.

Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.

Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.

I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim. I znowu ma ją na głowie.

Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie, i woła:

– Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!

– A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?

– Ja!

– Nie, właśnie, że ja!

W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił

całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu. Szkoda.

Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz,  dlaczego?

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

2. Zabawa ruchowo-naśladowcza Na podwórku.

 

R. podaje nazwy zabaw na podwórku, a dziecko naśladuje te zabawy. Np. zabawy w piaskownicy, jazdę na rowerze, bieganie.

Zabawy w piaskownicy z użyciem łopatek, wiaderek, foremek.

 

3. Rysowanie drugiej połowy uśmiechniętej buźki.

 

Kolorowanie rysunków.

    

 

 

Święto rodziców

PIĄTEK 29.05.2020 Kocham mamę i tatę

1. Posłuchaj wierszyka " Moja Rodzina"https://www.youtube.com/watch?v=kuqV7ksJp6E

Zachęcanie do rozmowy na temat treści wiersza, odwołanie się do własnych przeżyć dzieci - podejmowanie prób wypowiedzi na temat własnej rodziny, utrwalenie imion najbliższych.

2.Zabawa paluszkowa " Moja Rodzinka" https://www.youtube.com/watch?v=kJhANfo8fts

3. Poprowadź chłopca do jego mamy. Pokoloruj obrazek.

 

4.I na koniec podsumowania tematyki tygodnia  - bajka edukacyjna " Moja Rodzina- Przedszkole Profesora Szymona https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

CZWARTEK 28.05.2020 Bukiet dla mamy

1. Rozmowa na temat spędzania wspólnego czasu z rodzicami. − Co lubicie robić z rodzicami w wolnym czasie?

2. Karta pracy. Opowiadanie o tym, jak Lenka spędza wolny czas z rodziną. Rysowanie, jak dzieci spędzają z rodzicami wolny dzień. 

3. Kwiatek dla mamy  - kolorowanka 

4. Zachęcam Państwa do aktywnych ćwiczeń  w domu ze swoim dzieckiem. Inspiracją możę być link :  https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

ŚRODA 27.05.2020 Dla mamusi i tatusia

1. Ćwiczenia  - oglądanie par obrazków. Określanie, co było wcześniej, a co później. 

 2 .Słuchanie piosenki " Dla mamusi i tatusia" ( z poniedziałku)  https://www.youtube.com/watch?v=RM6hvlQIF2c

3. Rozmowa na temat piosenki. − Czego dzieci życzą mamusi i tatusiowi? − Co robią dziś dzieci?
4. Zabawa przy piosence. Przy I zwrotce dziecko  obraca się w kole. Przy II zwrotce zatrzymuje się i rytmicznie klaszcze.

5. Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu. Próby śpiewu piosenki. 

6. Próba rysowania swojego tatusia .

WTOREK 26.05.2020 Kwiaty dla mamy

1. Nauka II zwrotki wiersza R. Pisarskiego "Laurka" ( z poniedziałku). 

2. Rysowanie mamy.

3. Ćwiczenia pantomimiczne. Dziecko pokazuje różne emocje które mu towarzyszą w różnych sytuacjach życiowych  ( radość, smutek, złość, żal, strach...).

4.Rytmy  - korale dla mamy ( kolorujemy wg. wzoru - rodzic do każdego rodzaju korali może przygotować odpowiedni kolor kredek).

5. Określanie, jakie zawody wykonują mama i tata Lenki. Próby określania zawodów swoich rodziców. 

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 Laurka dla mamusi

1. Podawanie imion swoich mam i tatusiów.

2.  Taniec z mamą do piosenki  "Na dzień mamy kwiatki zbieramy - to tulipany."  https://www.youtube.com/watch?v=HblAjNUvbfQ

3.  Rytmizowanie tekstu: Ma-mo, ta-to, ko-cham was! 

4. Słuchanie wiersza " Laurka"

Wymaluję na laurce czerwone serduszko, ptaka, co ma złote piórka, i kwiaty w dzbanuszku.
Żyj, mamusiu moja miła, sto lat albo dłużej! Bądź szczęśliwa i wesoła, zdrowie niech ci służy!

5. Rozmowa na temat wiersza. − Co dziecko wymaluje na laurce? − Czego życzy mamusi?

6. Nauka I zwrotki wiersza fragmentami, metodą ze słuchu. 

7.  Dowolny taniec przy piosence " Dla mamusi i tatusia " ( B. Forma)   https://www.youtube.com/watch?v=RM6hvlQIF2c

 Sto lat, mamusiu, sto lat, tatusiu, życzenia dzisiaj wszystkim składamy.
 Tak dziś radośnie klaszczemy w dłonie, razem z ptakami głośno śpiewamy.

8. Kolorowanka dla mamy i taty

 

Łąka wiosną 

PIĄTEK 22.05.2020 Barwa ochronna 

1. Oglądanie obrazków mniszka lekarskiego w czterech stadiach: pączek, kwiat, dmuchawiec, przekwitnięty kwiat.

2. Historyjka obrazkowa " Przygoda Lalusia na łące"

 • Oglądanie obrazków historyjki. • Opowiadanie, co dzieje się na obrazkach. • Opowiadanie historyjki (korzystanie z dodatkowych pytań rodzica). • Rodzic wyjaśnia, że to, że żółty motyl usiadł na żółtym mniszku lekarskim i był niewidoczny, nazywamy barwą ochronną. Tak ukrywają się zwierzęta przed drapieżnikami.

3. Oglądanie obrazków mrówki i ślimaka. Określanie ich wyglądu. Wyjaśnienie podanych porównań: pracowity jak mrówka; powolny jak ślimak. 

CZWARTEK 21.05.2020 Domek pszczół

1.. Pokaz miodu wytworzonego przez pszczoły. Rodzic wyjaśnia, że pszczoły wytwarzają miód z pyłków, nektaru, który zbierają z kwiatów. Miód jest bardzo zdrowy. Dzieci, które go jedzą, rzadziej chorują. • Degustowanie kawałków bułki z miodem.

2. Z kamerą wśród pszczół - pokaz filmu https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE ( odcinek 1)  https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c ( odcinek 2)

3. Odgłosy pszczół ( w naturze)   /www.youtube.com/watch?v=VB2Sy2xcW7E

4 . Praca plastyczna  - pokoloruj obrazek wg. wzoru

ŚRODA 20.05.2020 Łąkowy koncert

1.Zabawa Zgadnij, co robię. Nauczyciel naśladuje różne czynności, np.: zrywanie kwiatów, wąchanie ich, rozgarnianie krzaków, patrzenie przez lornetkę. Dzieci próbują nazywać czynności, a potem je naśladują. 

2. Osłuchanie dzieci z piosenką " My jesteśmy żabki" //www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

3. Rozmowa na temat piosenki. − O jakich zwierzątkach była piosenka? − Ile łapek mają żabki? − Co robią żabki? - Do czego są potrzebne żabkom łapki?

4. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

5. Zabawa przy piosence. Przy zwrotkach dzieci tańczą w sposób dowolny. Podczas refrenu starają się naśladować  ruchy zgodnie z tekstem: hop, hop, hop skaczą żabki w bok,...w przód,...w tył ,......ile sił.

6. Poprowadź po śladzie...

WTOREK 19.05.2020 Owady na łące 

1. Oglądanie obrazka - rozwijanie umiejętności liczenia.

Liczenie motyli fruwających nad łąką, a potem siedzących na kwiatach. 

 Liczenie biedronek, chabrów i stokrotek. Liczenie wszystkich kwiatów. Nazywanie zwierzęcia, które schowało się wśród traw. Naśladowanie jego głosu i ruchów. 

2. Oglądanie zdjęcia biedronki. Nazywanie jej. Mówienie za rodzicem rymowanki:  Biedroneczko, leć do nieba, przynieś nam kawałek chleba.

3. Pokoloruj biedronkę wg. wzoru.

 

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020 Zielone żabki 

1. Poznanie wybranych kwiatów łąkowych. Rodzic mówi rymowankę i pokazuje obrazki wymienionych kwiatów.

Rosną na łące kwiatów tysiące: czerwone maki, niebieski chabry, jaskry żółte jak słońce i stokrotki pachnące.

• Rytmiczne dzielenie za nauczycielem nazw obrazków: ma-ki, cha-bry, jas-kry, sto-kro-tki. 

2. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiaty rosną. Dziecko wykonuje przysiad. Przy dźwiękach tamburynu/ inny instrument lub przedmiot , powoli podnosi się, aż do wyprostu, wyciągając ręce do góry – jest kwiatem, który rośnie. 

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Bocian i żabki" . Rodzic  wyznacza umowny staw  ( np. dywan) . Dziecko – żabka – skacze po pokoju. Gdy usłyszy głos bociana (rodzica), wskakuje do stawu. Gdy głos bociana milknie, żabka opuszcza staw.

5. Słuchanie wiersza E. Stadtmüller "Zielone żabk"i. 

 Zielone żabki nad zielonym stawem urządziły sobie zieloną zabawę.

W zielone się listki ślicznie wystroiły i w zielonej trawie  walczyka tańczyły.

A kiedy pod wieczór były już zmęczone, to z pasikonikiem zagrały w… zielone.

6. Rozmowa na temat wiersza. − Co urządziły sobie żabki nad zielonym stawem? − W co wystroiły się żabki? − Co robiły, gdy były zmęczone?

7. Zabawa muzyczno-ruchowa "Proszę o zielone". Dziecko  tańczy przy nagraniu melodii w rytmie walczyka. Podczas przerwy w muzyce wskazują u siebie lub w pokoju coś zielonego. 

8. Nauka rymowanki:  Grasz w zielone? Gram. Masz zielone? Mam. 

9. Kolorowanka dla chętnych - pomaluj farbą, pastelą lub kredką.

Polska mój dom

PIĄTEK 15.05.2020 Warszawa - stolica Polski

1. Oglądanie zdjęć, widokówek, albumów przedstawiających Warszawę ( jeśli mamy w domu). Rodzic wyjaśnia, że Warszawa jest największym miastem w Polsce, naszą stolicą. 

 2. Oglądanie obrazka warszawskiej Syrenki.  Oglądanie Syrenki na herbie Warszawy − Co przedstawia obrazek? − Co to jest Syrenka?

 

3. Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej "Wars i Sawa". 

Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę: „Siedem fal mnie strzeże i siedem błyskawic. Kto się ich nie lęka, niech się tutaj zjawi”. Piosenkę śpiewała dziewczyna. A głos miała tak piękny, słodki i wdzięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili:
 – Nie bój się niczego! – zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszna burza.  – Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice. – Porwę twoje sieci na strzępy! – ryczał wiatr. – Zatopimy łódź! – groziły fale. Ale Wars płynął tak szybko, że ani wiatr, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dumną postać: pół rybę, pół dziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej, wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę. – Na imię mam Sawa – powiedziała. – Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta. A potem było jak w bajce: – Żyli długo i szczęśliwie dzielny Wars i piękna Sawa. Rosło miasto nad Wisłą –  dzielna, piękna Warszawa. Fale płyną jak dawniej... Wiatr powtarza piosenkę. – Jaki herb ma Warszawa? – Syrenkę!

4. Rozmowa na temat opowiadania. − Jak miał na imię rybak? − Kto śpiewał piosenkę? − Jak miała na imię syrena? − Co podarowała syrena Warsowi? − Jak nazywało się miasto, które powstało nad rzeką Wisłą? 

5. Dla chętnych - pokoloruj obrazek Syrenki.

CZWARTEK 14.05.2020 Flaga Polski

1. Budowanie z klocków różnych domków dla wybranych zabawek.

2. Wykonanie flagi Polski -  przypomnienie wyglądu flagi Polski. − Jak wygląda flaga Polski?
Sposób wykonania pracy:  dzieci dostają dwa prostokątne papierowe kawałki kartki tego samego rozmiaru w kolorach czerwonym i białym oraz pasek papieru w kolorze brązowym. Zadaniem dzieci jest ułożenie z nich flagi Polski i przyklejenie jej na kartce. ( zadanie można modyfikować według uznania, ważne jest, by dziecko zapamietało, jak wygląda nasza flaga.

3. Zabawa "Gdzie jest schowana flaga"? Rodzic chowa w mieszkaniu  małą papierową flagę Polski, lub coś innego w zamian . Dziecko szuka jej, a po odnalezieniu określa miejsce schowania, używając odpowiednich przyimków: na, obok, pod, przed… 

4. Rozpoznawanie kształtów figur i pomalowanie na odpowiedni kolor

ŚRODA 13.05.2020 Tu mieszkam

1. Podawanie nazw miejscowości – miejsca zamieszkania dzieci. Wypowiadanie się dzieci według wzoru, np. Nazywam się Lena Kamińska. Mieszkam w Kielcach. Zachęcamy, by przy tej okazji nauczyć dziecko pełnego adresu zamieszkania.

2. Zabawa przy piosence " Mój dom" www.youtube.com/watch?v=fuCnZ4iHmmM

3. Rozmowa na temat piosenki. − O czym jest piosenka? − Kto mieszka razem w domu? - Jak w piosence nazywa się drugi dom? - W jaki sposób spędzacie czas w przedszkolu? - Jak nazywa się nasza ojczyzna?  - Co w Polsce znajduje się ciekawego?

4. Instrumentacja refrenu piosenki. Rodzic przygotowuje dla dziecka jakiś instrument, albo przedmiot, który wydaje jakieś dźwięki...  Podczas zwrotek piosenki dziecko spaceruje . Gdy usłyszy refren (podpowiada rodzic), bierze instrument i wystukuje na nim rytm refrenu: mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom.

5. Oglądanie flagi Polski. Kolorowanie rysunku flagi według wzoru. 

WTOREK 12.05.2020 Poruszam się według poleceń 

1. Oglądanie widokówek, zdjęć, albumów  przedstawiających ważniejsze miejsca znajdujące się w naszej miejscowości. Próby rozpoznawania danych miejsc i ich nazywania.

2. Ćwiczenie rąk. Dziecko  stoi wygodnie  i porusza rękami według poleceń rodzica.

• Podnieście ręce do góry. • Opuśćcie ręce w dół. • Wyciągnijcie ręce do przodu. • Przenieście ręce do tyłu. 

3. Zabawa " Idź do przodu, do tyłu, w bok"  – poruszanie się pod dyktando rodzica. Rodzic ustawia w dwóch rzędach  pojemniki np. po jogurtach. W każdym rzędzie są cztery pojemniki. Pod jednym z ostatnich pojemników chowa cukierki. Dziecko staje przed jednym rzędem pojemników. Rodzic mówi np.: Wykonaj jeden krok do przodu. Jesteś przy pojemniku. Teraz przejdź w bok (do równoległego pojemnika), potem dwa kroki do przodu i znowu w bok… itd., aż dziecko dojdzie do pojemnika z cukierkami.

4. Zabawa " Idziesz sam"   Dziecko ustawia się przed rodzicem. Słucha jego poleceń. Rodzic mówi: Idź dwa kroki prosto, jeden krok w bok, trzy kroki do przodu, jeden krok do tyłu, cztery kroki do przodu, jeden w bok… itd. 

5. Zabawa kolorowymi, grubymi sznurkami/ wstążkami, wełną ....co mamy w domu.  Dziecko porusza się po mieszkaniu  ze sznurkiem w sposób określony przez rodzica: ciągnie go za sobą, trzyma przed sobą, owijaja wokół ciała, przeskakuje przez niego…

6. Zabawa muzyczno - ruchowa z pokazywaniem " Duży i mały skok" https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 To jest mój dom

1. Słuchanie rymowanki o domach zwierząt.

Ślimak mieszka w muszli,  w kupce liści – jeż.

Myszka mieszka w norce, bocian w gnieździe. Wiesz?

Pszczółka mieszka w ulu, w budzie mieszka pies.

Każdy ma swój domek. Jaki ty masz? Wiesz?

2. Słuchanie wiersza M. Głogowskiego "Rysunek".

 To jest mój dom, słońce mieszka w nim, a z komina leci w niebo kolorowy dym.

To jest mój dom wśród zielonych drzew. Tuż za progiem odpoczywa Azor, wierny pies.

Na parkanie schną gliniane garnki dwa, w oknie stoi mama, a na strychu jestem ja.

To jest mój dom, popatrz tylko sam, ile tego rysowania mam.

3. Rozmowa na temat wiersza. • Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów: strych, parkan, słońce mieszka w nim. − Jak wygląda dom z wiersza?
 − Czy długo rysowałoby się taki dom? Dlaczego?

4. Podejmijcie wraz z rodzicami próbę narysowania swojego domu -  technika dowolna, przybory plastyczne również .

5. Pomóż dziewczynce odnaleźć drogę do domu.

6. Zabawa muzyczno - ruchowa do piosenki " Mały domek mam.." https://www.youtube.com/watch?v=I3HP-0XcyKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-22